« 順不同017 おおざっぱへのかっぱ | Main | 順不同019 るいゔぃとんしきぶとん »

Tuesday, 25 January 2005

順不同018 たんぽんすっぽんぽん

100083s


               順不同018

            やきざかな 焼魚
           はたせるかな 果たせるかな
         ごじゅうおんがな 五十音仮名
      ちゅうちゅうたこかいな ちゅうちゅうたこかいな
    かゔぁれりあるすてぃかーな 
Cavalleria Rusticana
  きょうここのえににおいぬるかな けふ九重に匂ひぬるかな

             にっぽん 日本
             ぴんぽん 
ping-pong
             たんぽん 
tampon
           すっぽんぽん 素っぽんぽん
          つきとすっぽん 月と鼈
          じゃんけんぽん じゃんけんぽん
         へいへいぼんぼん 平々凡々
         なだのきいっぽん 灘の生一本

          やぎりのわたし 矢切りの渡し
         めでたしめでたし 目出たし目出たし
       えどじょうあけわたし 江戸城明け渡し
     うつくしいにほんのわたし 美しい日本の私(川端康成)
     あいまいなにほんのわたし あいまいな日本の私(大江健三郎)
   いうはやすくおこなうはかたし 言うは易く行うは難し
しょうねんおいやすくがくなりがたし 少年老い易く学成り難し

              じなり 地鳴り
             おざなり 御座なり
            ひととなり 人となり
           ふしみいなり 伏見稲荷
          もうりもとなり 毛利元就
          じしんかみなり かじおやじ 地震雷火事親父
         しゃなりしゃなり 
《walk》 with a mincing gait
        ふじわらのとしなり 藤原俊成
       あいてがたのいうなり 相手方の言う成り
    むこうさんげんりょうどなり 向う三軒両隣
   ぎをみてせざるはゆうなきなり 義を見てせざるは勇無き也


2002 (C) Tomoki Yamabayashi

|

« 順不同017 おおざっぱへのかっぱ | Main | 順不同019 るいゔぃとんしきぶとん »

Comments

Hello There. I found your weblolg using msn. That is an extremely smartly written article. I'll make sure to bookmark it and return to learn extra of your useful info. Thank you for the post. I will certainly comeback.

Posted by: tapis deveil | Saturday, 23 November 2013 at 05:23 AM

It is really a great and useful piece of information. I'm happy that you just shared this helpful information with us. Please stay us informed like this. Thank you for sharing.

Posted by: bunn coffee makers | Friday, 29 November 2013 at 07:30 AM

Hi, yes this piece of writing is truly nice and I have learned lot of things from it about blogging. thanks.

Posted by: roofing tools | Friday, 29 November 2013 at 04:14 PM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/58807/2688128

Listed below are links to weblogs that reference 順不同018 たんぽんすっぽんぽん:

« 順不同017 おおざっぱへのかっぱ | Main | 順不同019 るいゔぃとんしきぶとん »